Vsaďte na energetické potraviny.

Únava má velmi často souvislost s oslabenou imunitou, a to hlavně kvůli nedostatku vitamínů a minerálů, zdravá strava je proto základ.

Vaše snídaně by měla být bohatá na proteiny (tvarohové a kozí sýry, vejce, semínka, tofu...) v jídelníčku by neměly scházet ani energetické potraviny - špenát, ryby, krůtí maso, meruňky, brokolice. Myslete také na celer, mrkev, zázvor, cibuli, sezamová semínka, majoránku, mandle, vlašské ořechy, vejce a banány, z tuků konzumujte kvalitní panenský olivový olej lisovaný za studena.

Hlavním jídlem musí být vždy oběd, během kterého doporučuji zvýšit podíl listové zeleniny - tedy rucoly, polníčku, římského salátu, čekanky. Pokud jde o pití, upřednostňujte bylinné čaje, kopřivová, pampeliškový, žen šen, gingo biloba a jiné.

Výrazně zvyšuje odolnost organismu pochopiteně spánek, je vhodné jít spát před 23. hodinou a nevstávat po 7. hodině ráno - jinak narušujete vnitřní biologické hodiny.

Potraviny, které byste měly vyřadit ze svého denního jídelníčku jsou především vepřové maso, tvrdé, plísňové a tavené sýry a nekvalitní stolní oleje. Stejně tak bílý cukr, sladkosti - vyčerpává tělo a unavuje mozek. Omezit byste měli i příjem potravin z bílé mouky (těstoviny, pečivo, sušenky). 

Pozor si dejte také na kávu a čaj. Škodlivé může být také pití nadměrného množství kávy, zeleného a černého čaje. Po vzpružení následuje pocit ještě větší únavy. Další příčinou je oslabená činnost jater. Oslabuje je hlavně večerní pojídání těžkých jídel - pizzy, sýrů, červeného masa... Únavu ovlivní i nahromadění odpadních látek, nedostatek pohybu, špatné spaní, stresové prostředí doma i v práci.

Změňte svůj každodenní režim.